13 Ekim 2014 Pazartesi

SÜTLÜ İRMİK HELVASI

Malzemeler:
Sütlü irmik helvası

250 gram tereyağı
2 paket dolmalık fıstık
500 gram irmik
500 ml sıcak süt
2,5 bardak su
3 bardak toz şeker(ben çok tatlı sevmediğim için 2-2,5 bardak kullanıyorum)

Yapılışı:

1-  2,5 bardak su ve 3 bardak toz şekeri karıştırıp kaynatarak şerbet hazırlayın.
2-  Bu esnada fıstıkları tavada tereyağında kavurun.
3- İrmiği ekleyin ve sürekli karıştırarak rengi koyulaşıp yağını çekene kadar kavurmaya devam edin. 4-Şerbet kaynadıktan sonra irmiğin üzerine ekleyin. Su kalmayana kadar karıştırın. İrmik suyu çektikten sonra altını kapatın.
5-Dinlendirdikten sonra ufak kalıplarla tabağa ters çevirerek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Merhabalar bloğunuz hayırlı olsun, bende bir mutfak aşığıyım kendimce sevdiğim lezzetleri sevdiklerimle takipçilerimle paylaşmayı seviyorum sizlerle de daha güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil