21 Ocak 2014 Salı

ŞEKERPARE

    Şekerpare tatlısı bana hep büyük ablamı hatırlatır.Küçüklüğümde,ablama gittiğimde,bayramda,davette,muhakkak ablamın güzel elleriyle yapılmış bir şekerpare tatlısı olurdu.Ve ben tatlıyı pek sevmiyor olmama rağmen yine de şekerpare yemekten zevk alırdım.Ne de olsa ablam yapmıştı,malzemeden kaçınmaz,herşeyin en kalitelisini kullanır,sunumu da harikadır.Hiç aklıma gelirmiydi ki,ben büyüyeceğim,bloğum olacak,tatlılar da yapar olacağım ve birgün şekerpare de yapacaktım.Gerçekten zaman su gibi akıp gidiyor,çocukluğum dün gibi aklımda,oysa zaman o kadar geçmişki..İnşallah hepimizin geçmişinde gülümseyerek hatırlayacağı güzel anıları vardır.Bu tatlımı da çocukluğumu,geçmiş güzel,kalabalık bayramları,davet sofralarını,kalabalık güzel ailemi birkez daha bana hatırlatan hamarat,misafirperver,anaç güzel ablama hediye ediyorum.İyi ki varsın..Sevgilerimle..Tatlı gibi güzel günlere..
   
ŞEKERPARE İÇİN
 1 paket margarin, oda sıcaklığında
 1 su bardağı pudra şekeri
 4 yemek kaşığı irmik
 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
 2 yumurta
 4 su bardağı un
 1 paket vanilya
 1 paket kabartma tozu

ŞERBETİ İÇİN
3 su bardağı şeker(ben 2,5 su bard. koyuyorum)
4 su bardağı su
yarım limonun suyu
ÜZERİ İÇİN
fındık içi
Şekerparelerin hazırlanması:
1- 1 paket yumuşak margarin, 1 su bardağı pudra şekeri, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi, 2 yumurta, 4 su bardağı un, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozunu karıştırarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz. (unu her zamanki gibi azar azar ekleyin.)
2.-Hamurdan kurabiye yapar gibi küçük parçalar alıp hafif düzleyin. Hepsini tepsiye dizip üzerlerine birer fındık yerleştiriyoruz.
3. Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Şerbetin hazırlanması:
1-3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatıyoruz.
2-Ateşten alıp ılıtıyoruz.
3- Şekerpareler piştiği zaman fırından çıkarıp 3 dakika bekletiyoruz.
3 dakika sonunda ılık olan şerbeti (püf noktası; şekerpareler sıcak, şerbet ılık olmalı) şekerparelerin üzerine gezdiriyoruz.
4-Tepsinin üzerine başka bir tepsi kapatıp servis yapacağımı zamana kadar bekletiyoruz.


1 yorum:

  1. GÜZEL-NAZİK-HAMARAT KARDEŞİM, ÖNCELİKLE BÖYLE BİR SAYFA HAZIRLADIĞIN İÇİN TEBRİKLER.BENİM İÇİN- YAZDIKLARIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER. ÇOK MUTLU OLDUM ONURE ETTİN. HANİ BİR SÖZ VARDIR: ÇIRAK USTAYI GEÇERMİŞ, SEN SOLLADIN. ARTIK BEN SİZLERDEN YENİ TARİFLER ÖĞRENİYORUM.HAMARAT KARDEŞİM.YAŞAMIN YAZDIĞIN TARİFLER GİBİ TATLI OLSUN.TÜM GÜZELLİKLER SİZLERLE OLSUN-HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN. SİZLERİ SEVİYORUM. SAĞLICAKLA KALIN.SEVGİLER......

    YanıtlaSil