21 Ocak 2014 Salı

ET SOTE


Et yemeğiyle merhabalar..En sevdiğim yemeklerden biridir kendileri:)Eğerki et güzelse,yemeğe doyulmaz.Et ürünlerinizi her zaman güvendiğiniz kasabınızdan almanızı tavsiye ederim.Kasaptan,gözünüzün önünde işlenen,paketlenen ürünleri almak hem sağlıklı hem de daha güvenlidir.Et soteyi bilmeyen,yapmayan yoktur,bir de benim gözümden görmenizi istedim.Sevgilerimle..Afiyet Olsun..
MALZEMELER
1/2 kg dana veya kuzu kuşbaşı(ben bu kez kuzu kuşbaşı ile yaptım ve harika oldu)
3 domates
8-10 tane çarliston biber(yazın dondurucuya koyduğum,doğranmış biberleri kullandım)
1 soğan
sıvıyağ
baharatlar(kekik,tuz,karabiber)
YAPILIŞI
1-Öncelikle etleri,düdüklü tencerde kendi suyunu çekene kadar pişiriyoruz.(yaklaşık 20 dk).
2-Sote için kullancağımız tavada,küp küp doğranmış soğanları,1-2 kez sıvıyağda çevirdikten sonra,ince doğranmış biberleri de atıyoruz ve iyice soteliyoruz.
3-Soğan ve biberler yumuşadıktan sonra küp küp doğranmış domatesleri de atıp soteliyoruz.
4-Domatesler suyunu çekince,haşlanmış etleri de atıp,bir iki çevirip,baharatlarını ekliyoruz.
5-Etin suyundan biraz ekleyip,kısık ateşte,suyunu çekene kadar 5 dk kadar pişmeye bırakıyoruz.
AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder