6 Şubat 2016 Cumartesi

KÖFTELİ YAYLA ÇORBASI
Herhalde çorbasız bir sofrayı pek sevmeyiz. Ben de çorba içmeyi ve yapmayı da pek severim. Yayla çorbası oğlumun pek sevdiği bir çorbadır. Köfteli yayla çorbası ise benim favorilerim arasında. Umarım siz de en az benim kadar beğenirsiniz. Afiyet olsun.
 Malzemeler
1/2 Çay bardağı pirinç
100 gr kıyma
4-5 bardak su
1 küçük soğan (ben yarım soğan kullanıyorum)
1 küçük kase yoğurt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
Tereyağı
Nane kırmızı toz biber karabiber
YAPILIŞI
**Kıymanın içine soğanı renedeliyoruz ve biraz tuz ve karabiber serpip yoğrulur. Fındık büyüklüğünde yuvarlanır
**Çorba tencerisinde kaynamaya başlayan suya pirincler atıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.
**Yoğurt un ve yumurta sarısi ni güzelce çırpıp çorba suyundan ekleyerek ilistiriyoruz ki kesilme olmasın.
**Kaynayan çorbaya suzgecle yavaş yavaş ekliyoruz.
**Yuvarlanan kiymalari tereyağında az pişirip pismekte olan çorbaya ilave ediyoruz.
**Üzerine tereyağında yaptığımız nane ve biber ekliyoruz.
**Son olarak tuz ekleyip bir taşım kaynatıp kapatıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder